اولویتهای خانه سینما در سال پیش رو
کارگردان فیلم «چهل سالگی» اضافه کرد: صنوف سینمایی از یک طرف کارکرد سندیکایی و از طرفی بار فرهنگی دارند و اینها با هم دچار تناقض است و همخوانی ندارد. نکته دیگر اینکه کارفرمایان و کارگزاران خانه سینما هم منافع مشترک ندارند و تفاوتهای آشکار در کار و برنامههایشان دیده میشود. تمام این تناقضات باعث میشود هیچوقت نتوانیم نتیجهگیری نهایی مثبتی راجع به کیفیت کاری خانه سینما داشته باشیم. کارگردان فیلم «مردی بدون سایه» اظهار کرد: تا این تغییرات اساسی و پایهای اتفاق نیفتد، هیاتمدیرهها میآیند و میروند، مصاحبه میکنند و حرفهای مختلفی میزنند؛ اما هیچ مساله مهمی که حتی به جریان فکری سینمای ایران کمک کند رخ نخواهد داد؛ چون دیگر آن شرایط تکراری خانه سینما و شاکله اشتباه ثابت مانده است مانند تحلیلی که در مورد فارابی و دیگر نهادهای سینمایی میتوان انجام داد که کارکردهای مثبت ندارند؛ اما شاکله آنها به همان نحو باقی مانده است. رئیس اسبق کانون کارگردانان تصریح کرد: امیدوارم مهمترین پیشنهاد هیاتمدیره جدید خانه سینما تغییر ساختار باشد و تشکلهای صنفی هم بتوانند رو به جلو حرکت کنند و توسعهیافتگی خود را نشان دهند.